Consumers Opportunities of and Interest in Purchasing Green Electronic Products

Colophon

Title:
Consumers Opportunities of and Interest in Purchasing Green Electronic Products

Subtitle:
- an Analysis of Consumers' and Retailers' Efforts to Promote Less Polluting Electronic Products

Summary:
This project aims to study the interactions between consumers and suppliers in the context of developing and marketing "green" electronic products. The survey is to highlight the interrelations between consumers and retailers and their perceptions of each other, as well as the possibilities of turning environmental considerations into a competitive parameter in the purchase and sale of electronic products. INSE Centre for Alternative Socual Analysis; dk-TEKNIK & MILJØ SUNO Translation of: "Forbrugernes muligheder og interesse for køb af grøn elektronik" (Environmental Project, 688) 

Abstract in Danish:
701 forbrugere har fået spørgeskemaer, og undersøgelsen er suppleret med fokusgruppeinterview af 17 af respondenterne til belysning af holdning og adfærd ved køb af elektronikprodukter. Forbrugerne er positive overfor at stille miljøkrav, og de har stor opmærksomhed på miljøet. De ønsker at miljøinformation skal være myndighedskontrolleret. Ved interview med 10
forhandlere/kæder blev det fundet, at der er ringe efterspørgsel efter grøn elektronik. Rapporten kommer med forslag til at bryde den onde cirkel.

Series title and no.: 
Environmental Project, 837

Supplementary notes:
Translation of: "Forbrugernes muligheder og interesse for køb af
grøn elektronik" (Environmental Project, 688)

Publisher:
The Danish Environmental Protection Agency

Author:
Jensen, Mette Lise; Sørensen, Stig Yding; Schmidt, Anders; Grinderslev, Morten

Performing organization(s):
Centre for Alternative Socual Analysis; dk-TEKNIK & MILJØ

Other contributors:
Translation: Globaldenmark

Language:
eng

URL:
http://www.mst.dk/

Digital ISBN:
87-7972-866-9

ISSN:
0105-3094

Version:
1

Version/edition:
29-08-2003

Data formats:
html,htm,jpg,gif,pdf,css,js

Publisher category:
statslig

Key subjects:
elektroniske produkter; husholdninger; kortlægning; spørgeskemaundersøgelse