Støjemission fra motorsportskøretøjer, asfaltbane

Appendix

A.1 Saxo Cup
A.2 Klasse N 0 – 1600ccm
A.3 Klasse N > 1600ccm
A.4 Historisk klasse 1
A.5 Historisk klasse 2
A.6 DTC
A.7 Formel Ford 1800 –2000ccm
A.8 Formel Renault
A.9 Superbike
A.10 RR 125 – 250ccm racer
A.11 RR 125ccm standard
A.12 RR Enthusiast, Supermotard
A.13 RR Rookie 1 samt 250 –400ccm standard
A.14 RR Rookie 2
A.15 RR 80ccm standard

I dette appendix dokumenteres målebetingelser og resultater af målingerne for hver enkelt klasse. Målingerne er analyseret både i 1/3 oktavbånd og i 1/1-oktaver, så de har kunnet behandles såvel efter den oprindeligt benyttede målemetode som deklarationsmetoden.

Alle værdier for lydtrykniveau (målt Leq) i tabellerne er angivet i dB re. 20 μPa, mens kildestyrken, både den lineære og den A-vægtede, er angivet i dB re. 1 pW. Den A-vægtede kildestyrke pr. 1/1-oktav for den oprindeligt benyttede metode samt den totale A-vægtede kildestyrke for begge metoderne fremgår af tabellerne i rapportens afsnit 1.6.

A.1 Saxo Cup

Måleafstand: 6,0 m
Måletid: 128 sek.
Antal passager: 63
Antal forskellige køretøjer: 21
Gennemsnitlig fart: 22,2 m/s

Oprindelig målemetode (efter [3]):

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘bnmbvnmbcnm‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘

Deklarationsmetode [2]:

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘

A.2 Klasse N 0 – 1600ccm

Måleafstand: 6,0 m
Måletid: 90 sek.
Antal passager: 44
Antal forskellige køretøjer: 22
Gennemsnitlig fart: 20,0 m/s

Oprindelig målemetode (efter [3]):

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘

Deklarationsmetode [2]:

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
 

A.3 Klasse N > 1600ccm

Måleafstand: 6,0 m
Måletid: 95 sek.
Antal passager: 51
Antal forskellige køretøjer: 26
Gennemsnitlig fart: 21,7 m/s

Oprindelig målemetode (efter [3]):

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘

Deklarationsmetode [2]:

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
 

A.4 Historisk klasse 1

Måleafstand: 6,0 m
Måletid: 160 sek.
Antal passager: 42
Antal forskellige køretøjer: 15
Gennemsnitlig fart: 19,8 m/s

Oprindelig målemetode (efter [3]):

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘

Deklarationsmetode [2]:

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
 

A.5 Historisk klasse 2

Måleafstand: 6,0 m
Måletid: 100 sek.
Antal passager: 50
Antal forskellige køretøjer: 25
Gennemsnitlig fart: 20,8 m/s

Oprindelig målemetode (efter [3]):

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘

Deklarationsmetode [2]:

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
  

A.6 DTC

Måleafstand: 6,0 m
Måletid: 98 sek.
Antal passager: 43
Antal forskellige køretøjer: ca. 22
Gennemsnitlig fart: 22,7 m/s

Oprindelig målemetode (efter [3]):

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘

Deklarationsmetode [2]:

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
  

A.7 Formel Ford 1800 –2000ccm

Måleafstand: 6,0 m
Måletid: 125 sek.
Antal passager: 32
Antal forskellige køretøjer: 11
Gennemsnitlig fart: 25,0 m/s

Oprindelig målemetode (efter [3]):

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘

Deklarationsmetode [2]:

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
  

A.8 Formel Renault

Måleafstand: 6,0 m
Måletid: 89 sek.
Antal passager: 40
Antal forskellige køretøjer: 20
Gennemsnitlig fart: 24,4 m/s

Oprindelig målemetode (efter [3]):

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘

Deklarationsmetode [2]:

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
  

A.9 Superbike

Måleafstand: 7,5 m
Måletid: 962 sek.
Antal passager: 290
Antal forskellige køretøjer: 20
Gennemsnitlig fart: 35,7 m/s

Oprindelig målemetode (efter [3]):

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘

Deklarationsmetode [2]:

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
  

A.10 RR 125 – 250ccm racer

Måleafstand: 7,5 m
Måletid: 986 sek.
Antal passager: 180
Antal forskellige køretøjer: 12
Gennemsnitlig fart: 35,7 m/s

Oprindelig målemetode (efter [3]):

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘

Deklarationsmetode [2]:

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
  

A.11 RR 125ccm standard

Måleafstand: 7,5 m
Måletid: 1097 sek.
Antal passager: 405
Antal forskellige køretøjer: 28
Gennemsnitlig fart: 31,5 m/s

Oprindelig målemetode (efter [3]):

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘

Deklarationsmetode [2]:

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
  

A.12 RR Enthusiast, Supermotard

Måleafstand: 7,5 m
Måletid: 1131 sek.
Antal passager: 105
Antal forskellige køretøjer: 7
Gennemsnitlig fart: 30,0 m/s

Oprindelig målemetode (efter [3]):

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘

Deklarationsmetode [2]:

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
  

A.13 RR Rookie 1 samt 250 –400ccm standard

Måleafstand: 7,5 m
Måletid: 1107 sek.
Antal passager: 224
Antal forskellige køretøjer: 16
Gennemsnitlig fart: 33,3 m/s

Oprindelig målemetode (efter [3]):

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘

Deklarationsmetode [2]:

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
  

A.14 RR Rookie 2

Måleafstand: 7,5 m
Måletid: 1361 sek.
Antal passager: 465
Antal forskellige køretøjer: 31
Gennemsnitlig fart: 40,0 m/s

Oprindelig målemetode (efter [3]):

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘

Deklarationsmetode [2]:

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
  

A.15 RR 80ccm standard

Måleafstand: 6,0 m
Måletid: 567 sek.
Antal passager: 30
Antal forskellige køretøjer: 4
Gennemsnitlig fart: 26,3 m/s

Oprindelig målemetode (efter [3]):

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘

Deklarationsmetode [2]:

Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘