Transport |
Scenarium A
Mængde |
Scenarium D
Mængde |
Noter |
Indsamling via kommunale ordninger
tømning af kuber |
98.085 tons |
128.885 tons |
Scenarium D. 98.085 t + 2.300 t flasker + 2.300 t skår +
26.200 t skår |
Indsamling via kommunale ordninger
- transport fra kommunen til sorteringsanlæg |
64.208 tons
se tabel 4.10 |
90.198 tons |
64.208 t + 9.600 t + 2.300 t + 2.300 t + 45% af 26.200 t jf.
note 3 til tabel 4.10 vedr. scenarium A. |
Indsamling via detailhandelen
transport fra indsamlingssted til sorteringsanlæg |
21.822 tons |
21.822 tons |
Antages uændret i scenarium D |
Indsamling via restauranter og værtshuse transport
fra indsamlingssted til sorteringsanlæg |
6.649 tons |
6.649 tons |
Antages uændret i scenarium D |
Transport af uskyllede flasker fra sorteringsanlæg til
skyllerier i Danmark |
43.904 tons
+ 1.864 tons = 45.768 tons |
45.768 tons
+ 4.800 tons
= 50.568 tons |
Scenarium A: Se tabel 4.10
Scenarium D: 45.768 t + 4.800 t ekstra |
Transport af skyllede og uskyllede flasker mellem skyllerier
i Danmark |
Ca. 14% af 43.904 tons
= 6.147 tons |
Ca. 14% af 50.568 tons
= 7.080 tons |
Ca. 14% af de skyllede flasker transporteres mellem
skyllerierne, se tabel 4.10. |
Transport af skyllede flasker fra flaskeskyllerier til
tapperier i Danmark |
27.968 tons |
27.968 tons |
Ikke ændret i scenarium D |
Eksport af skyllede flasker - transport af skyllede flasker
fra flaskeskyllerier i Danmark til tapperier i Europa |
14.560 tons |
19.360 tons |
Scenarium A: Se tabel 4.10 Scenarium D: Øget med ca. 4.800
tons |
Eksport af uskyllede flasker transport af uskyllede
flasker fra sorteringsanlæg i DK til skyllerier i Europa |
12.874 tons |
17.674 tons |
Scenarium A: Se tabel 4.10 Scenarium D: Øget med ca. 4.800
tons |
Transport af skyllede flasker fra flaskeskyllerier i Europa
til tapperier i Europa |
12.874 tons
- 536 tons
= 12.338 tons |
17.504 tons |
Scenarium A: Se tabel 4.10 Scenarium D: 17.674 tons
270 + 100 = 17.504 tons |
Transport af natriumhydroxid |
249 tons |
291 tons |
Se tabel 4.9 og 8.2 |
Transport af polyethylen til stræk- og krympefolie
både levering og til genvinding efter brug |
304 tons |
334 tons |
Se tabel 4.9 og 8.2 |
Transport af pap til papbakker
både levering og til genvinding efter brug |
387 tons |
387 tons |
Se tabel 4.9 og 8.2 |
Transport af skår til omsmeltning i Danmark (fra
leverandører af skår i hele DK til Holmegaard i Næstved). |
46.600 tons
+ 5.394 tons
= 51.994 tons |
51.994 tons
+ 15.000 tons
= 66.994 tons |
Scenarium A: Se tabel 4.10 Scenarium B: 51.994 + 15.000
tons = 66.994 tons |
Transport af skår fra flaskeskyllerier i Europa til
glasværker i Europa |
536 tons |
366 tons |
Scenarium A: Se tabel 4.10 Scenarium D: 536 t 270 t
+ 100 t = 366 t |
Transport af skår fra danske sorteringsanlæg til
omsmeltning i Europa (antages Tyskland) |
8.319 tons |
8.319 tons
+ 5.400 tons =13.719 tons |
Scenarium A: Se tabel 4.9
Scenarium D: Se teksten før denne tabel. |
Transport af skår fra sorteringsanlæg og Holmegaard til
deponi |
3.146 tons |
3.146 tons |
Antages uændret i scenarium D |
Transport af nye flasker til tapperier i Europa |
|
- 10.770 tons |
Afstand og lastbil regnes som for transport af skyllede
flasker, dvs. 100 km med en 40 tons lastbil, 70% lastet. |
Transport af skår fra Norge |
|
-15.000 tons |
Scenarium A: Ikke med
Scenarium D: Besparelse, derfor negativ. |
Transport af råvarer til glasværker i Europa |
|
|
Udeladt i denne tabel, da transportdata er inkluderet i de
anvendte procesdata. |
Transport af skår og flasker via dagrenovationen fra
forbruger til affaldsforbrændingsanlæg |
58.100 tons |
58.100 tons
- 30.800 tons
= 27.300 tons |
|
Transport af slagge fra affaldsforbrændingsanlæg til deponi |
58.100 tons |
27.300 tons |
|