Indikatorer og Effektvurdering
Transpor
t
8.2
Trafikarbejdet/BNP
8.6
Gennemsnitlig energieffektivitet for persontransport
og godstransport
8.6.1
Nye bilers energieffektivitet
Erhvervsl
iv
10.1
Miljørigtige nordiske virksomheder
10.1.1
Antal nordiske virksomheder i Dow Jones
Sustainability Indeks
10.1.2
Antal virksomheder, som årligt rapporterer om
miljømæssig/etisk indsats
10.1.3
Antal virksomheder med licenser til miljømærkede
produkter
10.3
Antal miljømærkede nordiske produkter
10.3.1
Blomsten
10.3.2
Svanen
10.4
Virksomheder med miljøledelsessystemer eller som er
miljøcertificerede
10.4.1
Antal miljøcertificerede (EMAS og ISO registrerede)
nordiske virksomheder
10.4.2
Antal virksomheder med miljøledelse
10.4.3
Virksomhedernes andel af branchens produktion
og/eller beskæftigelse
10.5
Fremstillingssektorens ressourceeffektivitet
10.5.1
Energiforbrug i absolutte tal og i forhold til
aktivitetsniveau
10.5.2
Vandforbrug i absolutte tal og i forhold til
aktivitetsniveau
10.6
Erhvervenes udledninger
10.6.1
Af CO2 totalt og i forhold til aktivitetsniveauet
10.6.2
Af NOx totalt og i forhold til aktivitetsniveauet
10.6.3
Af SO2 totalt og i forhold til aktivitetsniveauet
10.7
Erhvervenes affaldsmængder fordelt på
behandlingsform og i forhold til aktivitetsniveauet
11.1
Gydebiomasse og fiskedødelighed set i forhold til
fiskekvoter, de fiskede mængder og de biologisk
sikre grænser for torsk og sild
12.3
Brug af miljøvenlige produkter fra skovbruget i
Norden (miljømærkede produkter)
14.1
Direct Material Consumption (DMC) og Direct
Material Input (DMI)
14.2
Tons affald totalt i Norden og i forhold til
aktivitetsniveauer (BNP)
14.3
Mængden af affald der genanvendes absolut og i
forhold til den totale mængde affald
14.4
Affaldsmængden fra 4 sektorer både absolut og i
forhold til de økonomiske aktiviteter
Generelt er mange af de nordiske indikatorer defineret i forhold til aktivitet, i mod-
|