Indikatorer og Effektvurdering

Transpor t 8.2 Trafikarbejdet/BNP 8.6 Gennemsnitlig energieffektivitet for persontransport og godstransport 8.6.1 Nye bilers energieffektivitet Erhvervsl iv 10.1 Miljørigtige nordiske virksomheder 10.1.1 Antal nordiske virksomheder i Dow Jones Sustainability Indeks 10.1.2 Antal virksomheder, som årligt rapporterer om miljømæssig/etisk indsats 10.1.3 Antal virksomheder med licenser til miljømærkede produkter 10.3 Antal miljømærkede nordiske produkter 10.3.1 Blomsten 10.3.2 Svanen 10.4 Virksomheder med miljøledelsessystemer eller som er miljøcertificerede 10.4.1 Antal miljøcertificerede (EMAS og ISO registrerede) nordiske virksomheder 10.4.2 Antal virksomheder med miljøledelse 10.4.3 Virksomhedernes andel af branchens produktion og/eller beskæftigelse 10.5 Fremstillingssektorens ressourceeffektivitet 10.5.1 Energiforbrug i absolutte tal og i forhold til aktivitetsniveau 10.5.2 Vandforbrug i absolutte tal og i forhold til aktivitetsniveau 10.6 Erhvervenes udledninger 10.6.1 Af CO2 totalt og i forhold til aktivitetsniveauet 10.6.2 Af NOx totalt og i forhold til aktivitetsniveauet 10.6.3 Af SO2 totalt og i forhold til aktivitetsniveauet 10.7 Erhvervenes affaldsmængder fordelt på behandlingsform og i forhold til aktivitetsniveauet 11.1 Gydebiomasse og fiskedødelighed set i forhold til fiskekvoter, de fiskede mængder og de biologisk sikre grænser for torsk og sild 12.3 Brug af miljøvenlige produkter fra skovbruget i Norden (miljømærkede produkter) 14.1 Direct Material Consumption (DMC) og Direct Material Input (DMI) 14.2 Tons affald totalt i Norden og i forhold til aktivitetsniveauer (BNP) 14.3 Mængden af affald der genanvendes absolut og i forhold til den totale mængde affald 14.4 Affaldsmængden fra 4 sektorer – både absolut og i forhold til de økonomiske aktiviteter Generelt er mange af de nordiske indikatorer defineret i forhold til aktivitet, i mod-