| Forside | | Indhold | | Forrige |
Støjemission fra motorsportskøretøjer, asfaltbane
Appendix
A.1 Saxo Cup
A.2 Klasse N 0 – 1600ccm
A.3 Klasse N > 1600ccm
A.4 Historisk klasse 1
A.5 Historisk klasse 2
A.6 DTC
A.7 Formel Ford 1800 –2000ccm
A.8 Formel Renault
A.9 Superbike
A.10 RR 125 – 250ccm racer
A.11 RR 125ccm standard
A.12 RR Enthusiast, Supermotard
A.13 RR Rookie 1 samt 250 –400ccm standard
A.14 RR Rookie 2
A.15 RR 80ccm standard
I dette appendix dokumenteres målebetingelser og resultater af målingerne for hver enkelt klasse. Målingerne er analyseret både i 1/3 oktavbånd og i 1/1-oktaver, så de har kunnet behandles såvel efter den oprindeligt benyttede målemetode som deklarationsmetoden.
Alle værdier for lydtrykniveau (målt Leq) i tabellerne er angivet i dB re. 20 μPa, mens kildestyrken, både den lineære og den A-vægtede, er angivet i dB re. 1 pW. Den A-vægtede kildestyrke pr. 1/1-oktav for den oprindeligt benyttede metode samt den totale A-vægtede kildestyrke for begge metoderne fremgår af tabellerne i rapportens afsnit 1.6.
A.1 Saxo Cup
Måleafstand: 6,0 m Måletid: 128 sek. Antal passager: 63 Antal forskellige køretøjer: 21 Gennemsnitlig fart: 22,2 m/s
Oprindelig målemetode (efter [3]):
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Deklarationsmetode [2]:
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
A.2 Klasse N 0 – 1600ccm
Måleafstand: 6,0 m Måletid: 90 sek. Antal passager: 44 Antal forskellige køretøjer: 22 Gennemsnitlig fart: 20,0 m/s
Oprindelig målemetode (efter [3]):
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Deklarationsmetode [2]:
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
A.3 Klasse N > 1600ccm
Måleafstand: 6,0 m Måletid: 95 sek. Antal passager: 51 Antal forskellige køretøjer: 26 Gennemsnitlig fart: 21,7 m/s
Oprindelig målemetode (efter [3]):
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Deklarationsmetode [2]:
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
A.4 Historisk klasse 1
Måleafstand: 6,0 m Måletid: 160 sek. Antal passager: 42 Antal forskellige køretøjer: 15 Gennemsnitlig fart: 19,8 m/s
Oprindelig målemetode (efter [3]):
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Deklarationsmetode [2]:
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
A.5 Historisk klasse 2
Måleafstand: 6,0 m Måletid: 100 sek. Antal passager: 50 Antal forskellige køretøjer: 25 Gennemsnitlig fart: 20,8 m/s
Oprindelig målemetode (efter [3]):
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Deklarationsmetode [2]:
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
A.6 DTC
Måleafstand: 6,0 m Måletid: 98 sek. Antal passager: 43 Antal forskellige køretøjer: ca. 22 Gennemsnitlig fart: 22,7 m/s
Oprindelig målemetode (efter [3]):
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Deklarationsmetode [2]:
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
A.7 Formel Ford 1800 –2000ccm
Måleafstand: 6,0 m Måletid: 125 sek. Antal passager: 32 Antal forskellige køretøjer: 11 Gennemsnitlig fart: 25,0 m/s
Oprindelig målemetode (efter [3]):
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Deklarationsmetode [2]:
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
A.8 Formel Renault
Måleafstand: 6,0 m Måletid: 89 sek. Antal passager: 40 Antal forskellige køretøjer: 20 Gennemsnitlig fart: 24,4 m/s
Oprindelig målemetode (efter [3]):
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Deklarationsmetode [2]:
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
A.9 Superbike
Måleafstand: 7,5 m Måletid: 962 sek. Antal passager: 290 Antal forskellige køretøjer: 20 Gennemsnitlig fart: 35,7 m/s
Oprindelig målemetode (efter [3]):
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Deklarationsmetode [2]:
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
A.10 RR 125 – 250ccm racer
Måleafstand: 7,5 m Måletid: 986 sek. Antal passager: 180 Antal forskellige køretøjer: 12 Gennemsnitlig fart: 35,7 m/s
Oprindelig målemetode (efter [3]):
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Deklarationsmetode [2]:
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
A.11 RR 125ccm standard
Måleafstand: 7,5 m Måletid: 1097 sek. Antal passager: 405 Antal forskellige køretøjer: 28 Gennemsnitlig fart: 31,5 m/s
Oprindelig målemetode (efter [3]):
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Deklarationsmetode [2]:
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
A.12 RR Enthusiast, Supermotard
Måleafstand: 7,5 m Måletid: 1131 sek. Antal passager: 105 Antal forskellige køretøjer: 7 Gennemsnitlig fart: 30,0 m/s
Oprindelig målemetode (efter [3]):
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Deklarationsmetode [2]:
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
A.13 RR Rookie 1 samt 250 –400ccm standard
Måleafstand: 7,5 m Måletid: 1107 sek. Antal passager: 224 Antal forskellige køretøjer: 16 Gennemsnitlig fart: 33,3 m/s
Oprindelig målemetode (efter [3]):
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Deklarationsmetode [2]:
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
A.14 RR Rookie 2
Måleafstand: 7,5 m Måletid: 1361 sek. Antal passager: 465 Antal forskellige køretøjer: 31 Gennemsnitlig fart: 40,0 m/s
Oprindelig målemetode (efter [3]):
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Deklarationsmetode [2]:
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
A.15 RR 80ccm standard
Måleafstand: 6,0 m Måletid: 567 sek. Antal passager: 30 Antal forskellige køretøjer: 4 Gennemsnitlig fart: 26,3 m/s
Oprindelig målemetode (efter [3]):
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Oprindelig målemetode‘‘
Deklarationsmetode [2]:
 Klik på billedet for at se html-versionen af: ‘‘Deklarationsmetode‘‘
| Forside | | Indhold | | Forrige | | Top |
|