|
| Forside | | Indhold | | Forrige | | Næste |
NO2-Virkemiddelkatalog
Bilag A NOx emissionsfaktorer og de forskellige køretøjskatagorier
Anvendte NOx emissionsfaktorer. Cop4=hastighedsafhængige emissionsfunktioner fra COPERT 4, tal= emissionsnorm brugt som emissionsfaktor, ”0.2*EuroV” = emissionsfunktionen fra EuroV i COPERT4 blev reduceret med faktor 5Anvendte NOx emissionsfaktorer. Cop4=hastighedsafhængige emissionsfunktioner fra COPERT 4, tal = emissionsnorm brugt som emissionsfaktor, ”0.2*EuroV” = emissionsfunktionen fra EuroV i COPERT4 blev reduceret med faktor 5
| |
Konventional |
Euro I |
Euro II |
Euro III |
Euro IV |
Euro V |
Euro VI |
| Passenger petrol |
|
|
|
|
|
|
|
| cc:<1.4l |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
0.06 |
0.06 |
| cc:1.4-2.0l |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
0.06 |
0.06 |
| cc:>2.0l |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
0.06 |
0.06 |
| Passenger diesel |
|
|
|
|
|
|
|
| cc:<2.0l |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
0.25 |
0.18 |
0.08 |
| cc:>2.0l |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
0.25 |
0.18 |
0.08 |
| Taxi |
|
|
|
|
|
|
|
| All |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
0.28 |
0.125 |
| Van petrol |
|
|
|
|
|
|
|
| All |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
0.082 |
0.082 |
| Van diesel |
|
|
|
|
|
|
|
| All |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
0.28 |
0.125 |
| Truck diesel |
|
|
|
|
|
|
|
| 3.5-7.5t |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
0.2*EuroV |
| 7.5-16t |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
0.2*EuroV |
| 16-32t |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
0.2*EuroV |
| >32t |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
0.2*EuroV |
| Buses diesel |
|
|
|
|
|
|
|
| Urban Buses |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
0.2*EuroV |
| Coaches |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
Cop4 |
0.2*EuroV |
Anvendte COPERT4 emissionsfaktorer (EEA 2007) er vist grafisk i efterfølgende figurer, og sammenlignet med de tidligere COPERT3 emissionsfaktorer, samt emissionsfaktorer tidligere anvendt at Afdelingen for Atmosfærisk Miljø (ATMI).



Emissionsfaktorer svarende til 40 km/time som bestemmes ud fra COPERT 3, COPERT 4 og DMU/ATMI’s tidligere vurderinger.
| Forside | | Indhold | | Forrige | | Næste | | Top |
Version 1.0 Marts 2009, © Miljøstyrelsen.
|