Muligheder for miljøforbedringer af dieselkøretøjer
Titel | Muligheder for miljøforbedringer af dieselkøretøjer | ||||||
Undertitel | |||||||
Forfatter | |||||||
Anden bidragyder | |||||||
Udgiver/forlægger | 221 Miljøstyrelsen | ||||||
Ansvarlig institution | DTI Energi. Motorteknik | ||||||
Copyright | Miljø- og Energiministeriet. Miljøstyrelsen | ||||||
Serietitel og nummer | Arbejdsrapport fra Miljøstyrelsen, nr. 1/1998 | ||||||
Noter og andre oplysninger | |||||||
Emneord | dan : motorkøretøjer, dieselolie, substitution, gasmotorer, økonomi, scenarier, brændstoffer, sammensætning, luftkvalitet, emissioner, katalysatorer, filtre | ||||||
Resume | dan : Miljøstyrelsen har bedt Dansk Teknologisk Institut om at belyse
konsekvenser for miljø, teknik og økonomi for tre alternative strategier til at mindske
emissionerne fra dieselkøretøjer:
Undersøgelsen viser, at hvis indholdet af svovl i diesel reduceres med 90%, vil udledningen af partikler fra dieselkøretøjer falde med 13%. Det kan opnås med en ny svovlfattig dieseltype. Udover den umiddelbare forbedring af luftkvaliteten, som den nye dieseltype kan betyde, så vil dieseltypen i samspil med efterbehandlingsudstyr kunne give yderligere markante forbedringer |
||||||
Sprog | dan | ||||||
ISBN -elektronisk | ISBN 87-7810-993-0 | ||||||
ISSN- elektronisk | |||||||
Pris - elektronisk | |||||||
URL | http://www.mst.dk/199805/87-7810-993-0/index.html | ||||||
Alternativ URL | |||||||
Version | 1.0 | ||||||
Versionsdato | 19980519 | ||||||
Format | htm.; gif | ||||||
Inventarliste | index.htm; kolofon.htm; rapport.htm; mage4.gif; image5.gif; image6.gif; image7.gif; image8.gif; image9.gif; image3_1.gif; image3_2.gif | ||||||
ISBN - trykt | |||||||
ISSN - trykt | |||||||
Publiceringsstandard nr. | 1.0 | ||||||