Undersøgelse
(se nedenfor) |
Transport-
middel |
Trængsel |
Ulykker |
Støj |
Luftforurening |
Total |
Kr/Km |
|
Lav |
Høj |
Lav |
Høj |
Lav |
Høj |
Lav |
Høj |
Lav |
Høj |
Cowi (1994) |
Bil |
0 |
0 |
0,05 |
0,1 |
0,02 |
0,08 |
0 a) |
0,1 a) |
0,08 |
0,29 |
T&E (1993) |
Bil |
0,12 |
0,12 |
0,02 |
0,02 |
0,06 |
0,06 |
0,2 |
0,2 |
0,39 |
0,39 |
Litman (1999) |
Bil |
0,05 |
0,57 |
0,05 |
0,26 |
0,001b) |
0,01b) |
0,04 |
0,56 |
0,14c) |
1,40 c) |
Cowi (1997) |
Bil |
0,19 |
0,19 |
0,05 |
0,15 |
0,02 |
0,03 |
0,03 |
0,04 |
0,29 |
0,41 |
Larsen (1996) |
Bil |
|
|
|
|
|
|
|
|
0,82 |
0,82 |
Vejdirektoratet (1999) |
Bil |
|
|
|
|
|
|
0,05 |
0,14 |
|
|
Cowi (1999d)) |
Bil |
|
|
|
|
|
|
0,02 |
0,47 |
|
|
Cowi (1994) |
Lastbil |
0,28 |
0,28 |
0,18 |
0,43 |
0,13 |
0,47 |
0,05 a) |
1,13 a) |
0,63 |
2,31 |
Litman (1999) |
Lastbil |
0,10 |
1,16 |
0,03 |
0,17 |
|
|
0,24 |
5,36 |
0,37 c) |
6,69 c) |
Larsen (1999) |
Lastbil |
|
|
|
|
|
|
|
|
3,74 |
3,74 |
Cowi (1997) |
Lastbil |
0,72 |
0,72 |
0,32 |
0,95 |
0,14 |
0,28 |
0,18 |
0,30 |
1,36 |
2,25 |
Vejdirektoratet (1999) |
Lastbil |
|
|
|
|
|
|
0,13 |
0,29 |
|
|
Cowi (1999 d)) |
Lastbil |
|
|
|
|
|
|
0,19 |
14,17 |
|
|
Cowi (1994) |
Varebil |
0 |
0 |
0,13 |
0,31 |
0,05 |
0,18 |
0,01 a) |
0,16 a) |
0,19 |
0,64 |
Litman (1999) |
Varebil |
0,05 |
0,61 |
0,03 |
0,29 |
|
|
0,05 |
0,82 |
0,13 c) |
1,73 c) |
Larsen (1996) |
Varebil |
|
|
|
|
|
|
|
|
0,94 |
0,94 |
Cowi (1997) |
Varebil |
0,24 |
0,24 |
0,09 |
0,26 |
0,03 |
0,06 |
0,03 |
0,06 |
0,39 |
0,62 |
Cowi (1999 d)) |
Varebil |
|
|
|
|
|
|
0,06 |
1,06 |
|
|
a) |
Lavt og højt skøn er fundet som hhv. 50% under og 50% over
gennemsnitsprisen. |
b) |
Højt og lavt skøn er fundet ud fra prisen ved forskellige
hastigheder. Undersøgelsen giver ikke selv et bud på høje og lave skøn eller skøn
differentieret på transportmidler. |
c) |
Fundet som sum af de fire elementer i tabellen. I analysen
opgøres de samlede omkostninger som summen af både eksterne og interne omkostninger. |
d) |
Analysen ser kun på luftforureningens eksterne omkostninger. Der
differentieres i analysen på flere transportmidler end de angivne
(se bilag b) |
|