Miljø og forbrugeradfærd

Tabel 4.4: Markedsandele for økologiske varer i 1999-2002 Produkt Andel i % 1999 Andel i % 2000 Andel i % 2001 Andel i % 2002 Havregryn 24,9 24,4 23,8 27,2 Mælk 21,1 22,2 25,9 23,5 Æg 18,2 18,7 16,8 16,8 Frisk pasta 22,2 14,5 9,0 8,0 Gulerødder 14,6 12,9 13,9 12,8 Hvedemel 10,7 9,5 8,8 8,2 Rugbrød 7,8 6,8 5,4 5,0 Surmælksprodukter 7,9 6,8 5,4 5,0 Smør/blandingsprodukter 5,3 4,5 4,5 4,3 Kaffe 3,4 4,2 3,5 3,5 Kartofler 4,3 3,3 3,6 3,2 Fast ost 1,9 1,7 1,6 1,7 Frosne grøntsager 0,8 0,9 0,7 0,8 Oksekød 1,3 0,5 1,3 0,9 Svinekød 0,5 0,3 0,3 0,4 Total 5.0 4,9 5,0 5,0