[Forside] [Indhold] [Tilbage] [Udskriftsvejledning]

 

Tabel 3.3.
Workshopdeltagernes opfattelse af fordele og ulemper ved tiltag, der gør det mere attraktivt at cykle eller benytte kollektiv trafik

 

Pendlerplaner i Hillerød

 

Fordele

Ulemper

Forbedring af cyklistforhold

Kan fjerne irritationsmomenter

Nogle af tiltagene er billige og overkommelige

Cykelsti fra stationen værdifuld også for ansatte på amtet (nabo til ATP)

Cykelstier er dyre

Effekten svær at vurdere, men forbedring af cyklistforhold kan nok ikke i sig selv få folk til at cykle

Firmacykel-ordning

Større fleksibilitet end bustrafik fra stationen

Fri for ventetid

God ide i kombination med anlæg af cykelsti

Cyklerne kan ikke passe til alle i størrelse

Ingen garanti for at der er nok cykler til alle på det rigtige sted

Tilskud til buskort eller cykelkøb

Stor effekt ved stort tilskud

Kræver kontrol, hvis tilskud betinges af forbud mod bilkørsel, hvilket ikke er ATP-ånd

For dyrt og hvem skal betale

Direkte ATP-bus

Kortere transporttid

Sparer omvej og undgår spildtid (psykologisk betydning)

Kræver koordinering med eksisterende busser og tog

Dyr løsning i forhold til behov

Tidsafhængighed

Kampagner

Engagerer folk så det bliver ATP's pendlerplan

Giver mulighed for socialt fællesskab

Oplysning ® Bevidsthed ® Handling

Effekt af kampagner falder over tid