[Forside] [Indhold] [Tilbage] [Udskriftsvejledning]

 

Tabel

 

Miljøledelse i Asfaltbranchen

 
Eksempel på indbygning af miljøhåndbog i en eksisterende kvalitetshåndbog
 

Kvalitets- og miljøhåndbog ISO 9001 ISO 14001
1.4.00 Forord        
1.4.01.0 Kryds- og referenceliste        
1.4.01.1 Kvalitets-/miljøpolitik 4.1.1 Kvalitetsmålsætning og -politik 4.2 Miljøpolitik
1.4.01.2 Organisation 4.1.2 Organisation 4.4.1 Struktur og ansvar
1.4.01.3 Ledelsens evaluering 4.1.3 Ledelsens evaluering 4.6 Ledelsens gennemgang
1.4.01.4 Miljømålsætninger, mål og handlingsprogrammer   - 4.3.3 Miljømålsætninger, mål og handlingsprogrammer
2.4.02 Kvalitets- og miljøledelsessystemet 4.2 Kvalitetsstyringssystem 4.1
4.4.4
4.4.6
Almene krav
Beskrivelse af miljøledelsessystemet
Identifikation af behov for miljø- og sikkerhedsinstruktioner
2.4.03 Kontraktgennemgang 4.3 Kontraktgennemgang (4.4.6) Driftsstyring (instruktioner)
2.4.04 Produktudvikling og konstruktion 4.4 Produktudvikling og konstruktion (4.4.6) Driftsstyring (instruktioner)
2.4.05 Dokument- og datastyring 4.5 Dokument- og datastyring 4.4.5 Dokumentstyring
2.4.06 Indkøb og leverandørstyring 4.6 Indkøb 4.4.6 Driftsstyring (instruktioner)
2.4.07 Styring af produkter leveret af kunden 4.7 Styring af produkter leveret af kunden (4.4.6) Driftsstyring (instruktioner)
2.4.08 Produktidentifikation og sporbarhed 4.8 Produktidentifikation og sporbarhed   -
2.4.09
2.4.09.1
Processtyring: Produktion
Processtyring: Entrepriser
4.9 Processtyring (4.4.6) Driftsstyring (instruktioner)
2.4.10 Inspektion og prøvning 4.10 Inspektion og prøvning 4.5.1 Overvågning og målinger
2.4.11 Styring af inspektions-, måle- og prøvningsudstyr 4.11 Styring af inspektions-, måle- og prøvningsudstyr 4.5.1 Overvågning og målinger
2.4.12 Inspektions- og prøvningsstatus 4.12 Inspektions- og prøvningsstatus   -
2.4.13 Styring af afvigende produkter 4.13 Styring af afvigende produkter 4.5.1 Afvigelser og korrigerende handlinger
2.4.14 Korrigerende og forebyggende handlinger 4.14 Korrigerende og forebyggende handlinger 4.5.1 Afvigelser og korrigerende handlinger
2.4.15 Håndtering, opbevaring, emballering, bevarelse og levering 4.15 Håndtering, opbevaring, emballering, bevarelse og levering (4.4.6) Driftsstyring (instruktioner)
2.4.16 Styring af registreringer vedr. kvalitet og miljø 4.16 Styring af registreringer vedr. kvalitet og miljø 4.5.3 Registreringer
2.4.17 Interne kvalitets- og miljøaudit 4.17 Interne kvalitetsaudit 4.5.4 Revision af miljøledelsessystemet
2.4.18 Uddannelse og træning 4.18 Uddannelse og træning 4.4.2 Uddannelse og miljøbevidsthed
- Ikke aktuel 4.19 Service (4.4.6) Driftsstyring (instruktioner)
2.4.20 Statistiske metoder 4.20 Statistiske metoder   -
2.4.21 Miljø- og arbejdsmiljøforhold 4.21 - 4.3.1
 
-
Bedømmelse og registrering af miljøforhold
Arbejdspladsvurderinger
2.4.22 Lovbestemte krav og andre bestemmelser 4.22 - 4.3.2 Registrering af lovkrav og andre bestemmelser
2.4.23 Kommunikation om miljø og arbejdsmiljø 4.23 - 4.4.3 Kommunikation om miljø- og arbejdsmiljø
2.4.24 Nødberedskab og afværgeforanstaltninger 4.25 - 4.4.7 Nødberedskab og afværgeforanstaltninger