| Forside | | Indhold | | Forrige | | Næste |
Samfundsøkonomisk analyse af NOx reduktion
21 Litteratur
ACEA (2003) (Automobile Manufacturers Association): ACEA Statement on the Adoption of SCR Technology to Reduce Emissions Levels of Heavy-Duty Vehicles. www.acea.be
Andersen, M. S., et al. (2004): Sundhedseffekter af luftforurening – beregningspriser. Faglig rapport fra DMU, nr. 507.
Bilvalgsmodellen, 2002, Trafikministeriet, Marts 2004
Dansk Gasteknisk Center (2002): Kortlægning af emisioner fra decentrale kraftvarmeværker, Eltra PSO projekt 3141, Delrapport 2, Anlægskarakterisering og emissionsdata for gasfyrede decentrale kraftvarmeanlæg < 25 MWe.
Dansk Gasteknisk Center (2005)
DEEC (2005) www.deec.dk
Energistyrelsen (1995): Teknologidata el- og varmeproduktion.
Energistyrelsen (1996): Teknologidata for vedvarende energianlæg, del 2, Biomasseteknologier.
Energistyrelsen (2003): En omkostningseffektiv opfyldelse af Danmarks reduktionsforpligtigelse.
Energistyrelsen (2005): Vejledning i samfundsøkonomiske analyser på energiområdet, april 2005.
Energistyrelsen (2005): Appendix: Forudsætninger for samfundsøkonomiske analyser på energiområdet, april 2005.
EU-kommissionens database Beta
EU-kommissionen (2002): Study on Emission control technology for heavy-duty vehicles. The European commission – DG ENTR (Enterprise)
Finansministeriet (1999): Vejledning i udarbejdelse af samfundsøkonomiske konsekvensvurderinger.
Finansministeriet (2001): Miljøpolitikens økonomiske fordele og omkostninger.
Finansministeriet (2004): Finansredegørelse.
Fiskeridirektoratets fartøjsregister www.fd.dk
FORCE Technology (2005)
Fødevareøkonomisk Institut (2004): Fiskeriregnskabsstatisik 2004, Fødevareøkonomisk Institut, serie F, nr. 10.
Fødevareøkonomisk Institut (2005): Fiskeriets Økonomi 2005, Fødevareøkonomisk Institut.
German Federal Environmental Protection Agency (2003): Future Diesel – Exhaust gas legislation for passenger cars, lightduty commercial vehicles, and heavy duty vehicles – Updating of limit values for diesel vehicles.
Illerup, J. B., et al. (2002): Projection models 2010, NERI Technical report 414.
Iversen, E. (2005) Industri og Transport, Miljøstyrelsen.
Kristensen, Per G., Dansk Gasteknisk Center (2005)
Larsen, Lars C. (2005) DEEC (Association of Danish Engine Emission Control)
Lyngholm, Per (2005), GE Jenbacher.
Miljøministeriets nøgletalskatalog (udkast)
Miljøstyrelsen (2006): Analyse af Danmarks muligheder for st reducere emissionerne af NOx i 2010, Miljøstyrelsen 2006.
Møller, F, et al. (2000): Samfundsøkonomisk vurdering af miljøprojekter. Miljø- og Energiministeriet.
Møller, F., Bjerrum Jensen, D. (2004): Velfærdsøkonomiske forvridningsomkostninger ved finansiering af offentlige projekter, Faglig rapport fra DMU, nr. 496 2004.
Oljedirektoratet (2005): NOx - Utredning av mulige NOx-reducerende tiltak på sokkelen.
Rambøll (2003) CO2-reduktionspris ved konvertering af elektricitetsproduktion fra kul til gas. Samfundsøkonomiske beregninger og vurderinger. DONG A/S. Rambøll august 2003.
Rasmussen, J. (2005): Jørgen Rasmussen, MAN B&W Diesel A/S. Personlig meddelelse
Rosenberg, H.(2005): Helge Rosenberg, Haldor Topsøe A/S, Personlig meddelelse,.
Skatteministeriet (2002a): ”Afgifter og eksterne effekter”, Skatteministeriets tidsskrift Skat, april 2002.
Skatteministeriet (2002b): ”Hvordan opgøre dødvægstabet?”, Skatteministeriets tidsskrift Skat, december 2002.
(http://www.skat.dk/publikationer/skat/1453/1456/).
Trafikministeriet (2004): Nøgletalskatalog – til brug for samfundsøkonomiske analyser på transportområdet, December 2004.
Winther, M, (2004), Danish emission inventories for road transport and other mobile sources, Research notes from NERI no. 201.
Winther, M. (2005), DMU: personlig meddelelse.
www.ens.dk.
| Forside | | Indhold | | Forrige | | Næste | | Top |
Version 1.0 August 2006, © Miljøstyrelsen.
|