12.30 |
|
Konsulenterne mødes |
I lokalet:
Deltagerne:
|
Vi er klar til start! |
13.00 |
|
Velkomst
Baggrund for workshop
Mål med workshop
Præsentation af programmet |
|
|
13.10 |
|
Præsentation af deltagere:
Præsentation af konsulenter |
|
Vi ved – kort – hvem vi er |
13.20 |
|
Fremtidsbillede:
Det er nu lykkedes at skabe et effektivt og velfungerende miljøtilsyn. I er begejstrede for metode og resultat i miljøtilsynet.
|
Brainstorm
Udsagn noteres på flipovers, som hænges op, så alle udsagn kan ses. |
Skaber visioner
Frigør fra de helt aktuelle problemer |
13.50 |
|
Systematisere og prioritere udsagn:
Hvad er de 3-4 vigtigste udsagn? |
Små grupper (2-3) deltagere – på tværs af virksomheder.
Hurtigt / kortvarigt
Grupper skal mundtligt fremlægge valgte udsagn efterfølgende. |
Sortering
Alle forholder sig aktivt til spørgsmålene. |
14.00 |
|
Fælles prioritering: Hvorfor er fremtidens tilsyn godt? |
Præsentation af udsagn fra grupper.
Udsagn noteres på whiteboard.
Udsagn redigeres i plenum til fælles udsagn (dvs. overlappende udsagn samles) |
Vi har en fælles overordnet karakteristik af ”det effektive og velfungerende tilsyn” |
14.20 |
|
PAUSE |
|
|
14.30 |
|
Fremtidsbillede:
Vi er 5 år fremme i tiden – hvad var det vigtigste, der skete mere konkret? |
Brainstorm.
Udsagn noteres på flip, som hænges op, så alle udsagn kan ses. |
Konkretisering af udsagn, der karakteriserer det effektive og velfungerende miljøtilsyn.
Alle forholder sig aktivt til de noterede udsagn og hjælper med at konkretisere.
Vi har en fælles overordnet beskrivelse/karakteristik af hvilke handlinger / forandringer, virksomhederne ønsker. |
15.15 |
|
Supplerende / afrundende diskussion:
- Spørge til evt. stadig ubesvarede ”supplerende spørgsmål”
”På en skala fra 1-10, hvor er vi så i dag i forhold til det ønskede fremtidige miljøtilsyn?” |
Diskussion i plenum
Notat af centrale udsagn på flipover |
Vi har fælles beskrivelse af, hvad der skal gøres nu. |
15.25 |
|
Afslutning:
Opsummering af vores udbytte.
Det videre forløb i projektet.
Ønsker nogen at modtage den færdige rapport? |
|
|
15.30 |
|
Tak for i dag |
|
|