Pendlercykler. Forslag
til forsøg i Ålborg, Århus og København Bilag 5: Indhold af spørgeskema til cykelhandlereEfter en indledende telefonsamtale blev en beskrivelse af ordningens principper sendt
til 2 cykelhandlere i København og 1 i Aalborg og Århus. Skemaerne er ikke kommet retur,
men har dannet baggrund for en efterfølgende samtale i telefonen. Oplysninger om økonomi i forhold til forskellige måder at drive en
Pendlercykelordning på: Cykelhandler: Adresse: Postnr og by: Telefonnr: Telefax nr. Fælles for løsningerne A - C er at Pendlercykelordningen skal fungere efter de
principper der er beskrevet foran. Ekspedition og ombytning af nøgler foregår på
rutebilstationens billetsalg og informationskontor. (I København er anført de to
cykelhandlere i hver sit spørgeskema)
Løsning A:Cykelhandlen driver hele pendlercykelordningen til en udlejningspris på 100 kr pr.
måned, evt. med en tillægspræmie for at undgå selvrisiko for kunderne. Cykelhandlen er
ansvarlig for tyveri, reparationer og service. Cykelhandlen sørger selv for at udsende girokort og evt. rykkere i tilfælde af
manglende betaling. Som minimum kan tegnes en kontrakt på to år, hvor det offentlige som minimum tegner
sig for at give tilskud svarende til behovet for 25 cykler det første år. På overslagsbasis vil
Lejeindtægten fra brugerne vil skulle trækkes fra de ovenstående beløb. Overslaget
skal være incl. moms.
Men skal i givet fald forhandles i forbindelse med indgåelse af en kontrakt herom. Evt. kommentarer:
Løsning B:Cykelhandlen kører ordningen, men der gives offentlige midler som starthjælp til et
forsøg ved at indkøb af cykler de første to år finansieres af offentlige midler. Der
føres regnskab med henblik på en årlig vurdering af ordningens økonomi. Indkøb af cykler (som specificeret i notatet) Som minimum kan tegnes en kontrakt på to år, hvor det offentlige som minimum tegner
sig for at indkøbe 25 cykler det første år. På overslagsbasis vil indkøb af cykler som specificeret i notatet
(Tillæg for dynamolys og tillæg for nøglelås efter hollandsk princip og montering
af nummer)
Service og reparationer: På overslagsbasis vil Lejeindtægten fra brugerne vil skulle trækkes fra de ovenstående beløb. Overslaget
skal være incl. moms. Men skal i givet fald forhandles i forbindelse med indgåelse af en kontrakt herom. Evt. kommentarer:
Løsning C:
Indkøb af cykler (som specificeret i notatet)
(Tillæg for dynamolys og tillæg for nøglelås efter hollandsk princip og montering
af nummer)
Skønnet værdi som brugt cykel efter at have kørt i udlejningen i 2 henholdsvis 3
år:
Reparationer og vedligeholdelse kan udføres således: Prisen forudsætter afhentning og aflevering i "cykelstalden" ved
reservecyklerne og skal være incl. reservedele.
Pris som brugeren skal betale for at få hentet cyklen indenfor en afstand på 3 km fra
station/terminal og kørt til cykelhandelen/cykelstalden: __________ kr pr. gang. Pris for evt. at administrere udlejningskontrakter, føre regnskab udskrive rykkere
etc: Priserne er overslagspriser og skal i givet fald forhandles i forbindelse med
indgåelse af en kontrakt herom. Evt. kommentarer: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||