Pendlercykler. Forslag
til forsøg i Ålborg, Århus og København
Indhold
1. Indledning og opsummering
2. Spørgekortundersøgelsen
2.1 Hvad siger de interesserede?
3. Praktisk organisering af udlejning
3.1 Pendlercykelordningen i forhold til normal cykellejeordning
3.2 Hvordan skal ordningen fungere for kunderne?
3.3 Øvrige praktiske forhold
3.3.1 Hvem skal stå for ordningens enkeltdele?
3.3.2 Hvilke cykler skal anvendes?
3.3.3 Hvor skal reservecyklerne placeres?
3.3.4 Hvor mange reservecykler er der behov for?
3.3.5 Ombytning af cykler
3.3.6 Hvordan foretages service ?
3.3.7 Hvor meget service kræves?
3.3.8 Opmagasinering af suppleringscykler:
3.3.9 Hvad kræver ordningen af administration og papirarbejde?
3.4 Opsamling om praktisk organisering
4. Markedsføring
5. Økonomi
5.1 Generelle økonomiske overvejelser
5.1.1 Forskellige risikomodeller
5.1.2 Grønne job
5.1.3 Forsikringsforhold
5.1.4 Moms
5.1.5 Reklamefinansiering
5.2 Total aftale med cykelhandler
5.3 Økonomi i en offentlig drevet Pendlercykelorganisation
5.4 Sammenfatning - økonomi
6. Forslag til udførelse af forsøg
6.1 Overordnede overvejelser
6.2 Oplæg til forsøg med pendlercykler på Aalborg busterminal
6.3 Forslag til forsøg med pendlercykler på Århus rutebilstation
6.4 Forslag til pendlercykelforsøg ved Nørreport station i
København
Bilag
Bilag 1 - Oversigtstabeller
Bilag 2 - Spørgeskema fra Århus
Bilag 3: Hvad findes af lignende ordninger i udlandet og
Danmark?
Bilag 4: Konkretisering af ide om nøgleskab m.v.
Bilag 5: Indhold af spørgeskema til cykelhandlere