|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Testresultater for beregning af vejtrafikstøj 5. Eksempel: ByområdeI byområdet, der er vist i Figur 2, er trafikmængden 4000 køretøjer pr. døgn, hvoraf 5% er tunge. Gennemsnitsfarten er overalt 50 km/t. Det ønskede beregningsresultat omfatter kun bidraget fra hovedgaden og ikke fra de tilstødende gader. Dimensioner på portåbninger, hushøjder etc. fremgår af Appendix. Figur 2 De tilladte intervaller for ækvivalentniveauerne i hvert af de seks beregningspunkter er angivet i Tabel 3. De beregnede støjniveauer er niveauerne af den indfaldende lyd, altså uden bidrag fra den sidste refleksion af lyden fra facaden bag beregningspunktet.
Tabel 3 I bytilfældet er der overalt fladt og hårdt terræn, og tolerancerne på beregningsresultaterne er derfor noget mindre end i landtilfældet. I Tabel 4 er angivet de tilsvarende værdier for maksimalniveauerne, atter uden at omfatte facaderefleksionen bag beregningspunktet.
Tabel 4 |
|||||||||||||||||||||||||||||||