| Forside | | Indhold | | Næste |
Dialog om miljø og marketing i virksomheder
1 Forord
1.1 Formål
1.2 Projektgruppen
1.3 Følgegruppe
1.1 Formål
Formålet med dette projekt har været at analysere barrierer og muligheder for at anvende miljø som salgsargument. I den forbindelse er der foretaget en litteraturanalyse samt en interviewrunde.
Interviewrunden har omfattet virksomheder med salg til såvel private som professionelle samt virksomheder, der fungerer som underleverandører i en produktkæde.
På baggrund af analysen er der udviklet 5 værktøjer til hjælp for virksomhedernes salgsarbejde (værktøj 1-5). Analysedelen af projektet viste, at der var 5 meget forskellige typer af barrierer og muligheder.
De 5 værktøjer retter sig derfor mod disse forskellige behov.
De 5 værktøjer er efterfølgende afprøvet på en række virksomheder. Erfaringerne fra denne afprøvning indgår i rapporten.
1.2 Projektgruppen
Projektet er gennemført i perioden 1/1 2004 – 31/10 2004 med tilskud fra Miljøstyrelsen. Projektet er gennemført som et samarbejde imellem fire virksomheder:
Brandy
Kontakt: Christian Brylle, tlf. 33 32 08 07,
www.brandy.dk, cb@brandy.dk
ECO House
Kontakt: Dorte kardel, tlf. 20 99 35 14,
www.ecohouse.dk, kardel@post12.tele.dk
Miljøpartner
Kontakt: Mette Pedersen, tlf. 63 61 02 22,
www.miljoepartner.dk, mette@miljoepartner.dk
Rix Management
Kontakt: Peter Rix, tlf. 39 96 06 60,
www.rixman.dk, peter@rixman.dk
1.3 Følgegruppe
Der har til projektet været tilknyttet en følgegruppe bestående af:
- Mariane Hounum, Miljøstyrelsen (formand for følgegruppen)
- Tina Sternest, Dansk Industri
- Nils Thorup, Grundfos
- Niels Sørensen, LO
- Annette Kromann, DNV
- Bo Gjetting, Center for Ledelse
- Klaus R. S. Steensen, HTS
- Kirsten Schmidt, DK-teknik
| Forside | | Indhold | | Næste | | Top |
Version 1.0 Maj 2005, © Miljøstyrelsen.
|