[Forside] [Indhold] [Forrige]

Co2-virkemidler på transportområdet - et samarbejdsprojekt med Svendborg Kommune

Bilag 4. Spil-Skemaer

I dette bilag vises de i spil 1-3 anvendte skemaer.

SKEMA 1: For hver virkemiddel afkrydses om det er fuldt acceptabelt at indføre i Svendborg (ingen forbehold), om det er acceptabelt at indføre (få eller nogen forbehold) eller det er helt uacceptabelt (mange forbehold).

Bogstav: ___

Nr. Virkemiddel CO2-effekt
Tons
Fuldt acceptabelt Accep-
tabelt
Ikke acceptabelt
1 Bompenge 425
2 Road-pricing 425
3 Afgifter på offentlige P-pladser 425
4 Regulering af antal private P-pladser 80
5 Parkeringsrestriktioner 700
6 Distancearbejde 220
7 Telearbejde for medarbejdere i Svendborg kommune 93
8 Samkørsel 700
9 Delebiler 133
10 Forbedret infrastruktur for cyklister 650
11 Firmacykler i den kommunale forvaltning 33
12 Citylogistik – etablering af city-central for distribution af varer 1500
13 Transportplaner for virksomheder 800
14 El-biler i den kommunale vognpark 50
15 Lokaliseringspolitik 10
16 Trafiksaneringer og hastighedsplanlægning 10
17 Ændret takstpolitik i bybustrafikken 150
18 Højere frekvens i den kollektive trafik 53
19 Serviceforbedringer i den kollektive trafik 40
20 Bilfri områder 10
21 Kampagner 0

SKEMA 2: I dette skema skal hver deltager i gruppen for hvert virkemiddel notere om dette kan indføres i Svendborg kommune eller ikke kan indføres i Svendborg kommune. Det er gruppens målsætning at sammensætte en buket af virkemidler, således at målsætningen om en reduktion på 5.000 tons enten kan nås fuldstændigt eller tilnærmelsesvis.. Reglerne for målopfyldelse er demokratiske forstået således, at såfremt et flertal i gruppen mener det kan indføres, tæller virkemidlet med i regnestykket om de 5.000 tons, mens det ved stemmelighed eller undertal ikke medtages i opgørelsen. Hver deltager har ret til at nedlægge veto med et (1) virkemiddel. Veto markeres med en cirkel om deltagerens bogstav i kolonnen "kan ikke indføres".

Gruppe:

Nr. Virkemiddel CO2-effekt
Tons
Kommunal økonomi
Ændring i skatteprocent
Kan indføres Kan ikke indføres
1 Bompenge 425 -1.21
2 Road-pricing 425 -1.21
3 Afgifter på offentlige P-pladser 425 -0.12
4 Regulering af antal private P-pladser 80 -0.04
5 Parkeringsrestriktioner 700 0.01
6 Distancearbejde 220 0.79
7 Telearbejde for medarbejdere i Svendborg kommune 93 0.63
8 Samkørsel 700 0.01
9 Delebiler 133 0.01
10 Forbedret infrastruktur for cyklister 650 0.11
11 Firmacykler i den kommunale forvaltning 33 0.04
12 Citylogistik – etablering af city-central for distribution af varer 1500 0.09
13 Transportplaner for virksomheder 800 0.01
14 El-biler i den kommunale vognpark 50 0.20
15 Lokaliseringspolitik 10 0.00
16 Trafiksaneringer og hastighedsplanlægning 10 0.07
17 Ændret takstpolitik i bybustrafikken 150 0.16
18 Højere frekvens i den kollektive trafik 53 0.09
19 Serviceforbedringer i den kollektive trafik 40 0.05
20 Bilfri områder 10 0.03
21 Kampagner 0 0.03
 
Sum  
 

SKEMA 3: I dette skema skal Gruppen markere virkemidler som gruppen som helhed er enige om kan indføres i Svendborg kommune eller som gruppen er enige om ikke kan indføres i Svendborg kommune. Det er gruppens målsætning at sammensætte en buket af virkemidler, således at målsætningen om en reduktion på 5.000 tons enten kan nås fuldstændigt eller tilnærmelsesvis kan nås. Reglerne for målopfyldelse er at kun virkemidler hvor gruppen er enige medtages i regnestykket om de 5.000 tons. Gruppens valg markeres med afkrydsning i det ene af felterne ved enighed, mens der ved uenighed ikke sker en afkrydsning af nogle af felterne.

Gruppe:

Nr. Virkemiddel CO2-effekt
Tons
Kommunal økonomi
Ændring i skatteprocent
Kan indføres Kan ikke indføres
1 Bompenge 425 -1.21
2 Road-pricing 425 -1.21
3 Afgifter på offentlige P-pladser 425 -0.12
4 Regulering af antal private P-pladser 80 -0.04
5 Parkeringsrestriktioner 700 0.01
6 Distancearbejde 220 0.79
7 Telearbejde for medarbejdere i Svendborg kommune 93 0.63
8 Samkørsel 700 0.01
9 Delebiler 133 0.01
10 Forbedret infrastruktur for cyklister 650 0.11
11 Firmacykler i den kommunale forvaltning 33 0.04
12 Citylogistik – etablering af city-central for distribution af varer 1500 0.09
13 Transportplaner for virksomheder 800 0.01
14 El-biler i den kommunale vognpark 50 0.20
15 Lokaliseringspolitik 10 0.00
16 Trafiksaneringer og hastighedsplanlægning 10 0.07
17 Ændret takstpolitik i bybustrafikken 150 0.16
18 Højere frekvens i den kollektive trafik 53 0.09
19 Serviceforbedringer i den kollektive trafik 40 0.05
20 Bilfri områder 10 0.03
21 Kampagner 0 0.03
 
Sum  

[Forside] [Indhold] [Forrige] [Top]