Virkemidler til fremme af Blomstmærkede tekstiler i detailhandlen

10 Referencer

”Miljø-, etik og arbejdsmiljøkrav i tekstilproduktkæden”. Heidi K. Stranddorf, Anne Nielsen, Marianne Forman & Michael Søgaard. Miljøprojekt nr. 681, 2002

”Synliggørelse af de vigtigste forbrugerrelaterede miljøegenskaber ved elektronikprodukter”. Kirsten Schmidt, Morten Grinderslev, Mette Lise Jensen & Jens Brøbech Legarth. Miljøprojekt nr. 737, 2002

”Miljømærker på tekstiler”. Anne Abildgaard & Anne Mette von Bentzon. Arbejdsrapport fra Miljøstyrelsen nr. 12, 2002

”Forbrugernes muligheder og interesse for køb af grøn elektronik. Mette Lise Jensen, Stig Yding Sørensen, Anders Schmidt, Morten Grinderslev, Ulf Hjelmar. Miljøprojekt nr. 688, 2002

”Nye krav til leverandører i tekstilbranchen”. Tomas Reflund Poulsen, Stig

Yding Sørensen, Klaus Sall & Per Skou. Miljøprojekt nr. 599, 2001

”Evaluering af Miljømærkekampagnen 2001”. Miljøstyrelsen. Juni 2001

”Informationsstrategi for tekstilområdet”. Hans Niemann, Anette Petersen, Aksel Møller-Jørgensen & Thomas Ryan Jensen. Arbejdsrapport fra Miljøstyrelsen nr. 14, 2000

”Kemikalier i tekstiler”. Henrik Fred Larsen, Christian Helweg, Anne R. Pedersen, Helle Buchardt Boyd, Søren E. Lauresen, John Hansen. Miljøprojekt nr. 534, 2000

”Renere teknologi i tekstil- og beklædningsindustrien”. Arne Remmen & Brian Dalby Rasmussen. Miljøprojekt nr. 502, 1999

”Markedsorienteret miljøkommunikation – en håndbog for tekstil- og beklædningsindustrien”. Malene Arnfred, Anders Hochheim, Hans Niemann & Anette Petersen. Miljønyt nr. 22, 1997

”Den forbrugerbaserede værdi af en mærkning – med fokus på Svanemærket”. Hans Jørn Juhl & Carsten Stig Poulsen. MAPP Centret, Handelshøjskolen i Århus, 2001

”Miljøvenlige tekstiler – produktion og efterspørgsel”. Mette Andersen & Peter Neergaard. Handelshøjskolen i København, Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi, 2002

”Miljømærkning af tekstiler”. Kriteriedokument for Nordisk Miljømærkning. Version 2.3, 3. Dec. 1999 – 15. Dec. 2003

”Kemikalier i textiler – redovisning av et regeringsuppdrag”. KEMI 2/97. Kemikalieinspektionen, Solna, Sverige.

”Kommisionens beslutning af 17. Februar 1999 om opstilling af miljøkriterier for tildeling af Fællesskabets miljømærke til tekstilprodukter”. De Europæiske Fællesskabers Tidende.

”Kommisionens beslutning af 15. Maj 2002 om opstilling af miljøkriterier for tildeling af Fællesskabets miljømærke til tekstilprodukter og om ændring af beslutning 1999/178/EF”. De Europæiske Fællesskabers Tidende.

”Politisk forbrug og politiske forbrugere. Globalisering og politik i hverdagslivet”. Jørgen Goul Andersen & Mette Tobiasen. 2001

”Den politiske forbruger” Institut for fremtidsforskning 1996. ELSAM

”Salg og markedsføring i praksis. Gode råd for iværksættere”. Kirsten Hauge Andersen. Center for virksomhedsudvikling, 2001

”Supermarkedshåndbogen 2002”. Henning Bahr. Stockmann-gruppen A/S, 2002

”Mærkevaren”. Mogens Bjerre. J.H. Schultz Information, 1993

”Kæder i dansk detailhandel, 2001”. Stockman

”Professionel økonomisk styring i dansk detailhandel”. Poul Erik Pedersen, Allan Sørensen & Flemming Sørensen. Forlaget Ludox, 1997

”Miljømærkede produkter sælger”. Nyhedsbrev fra Miljøstyrelsen nr. 5, 2001

”Derfor kampagne for miljømærker”. Morten Andersen. MiljøDanmark nr. 1, 2001

”Provokér forbrugeren”. Morten Andersen. MiljøDanmark nr. 1, 2001

”Produkter i den bedste tredjedel”. Morten Andersen. MiljøDanmark nr. 1, 2001

”Er Svanen og Blomsten lige gode?”. Søren Jensen. MiljøDanmark nr. 1, 2001

”Miljømærker er den eneste vej”. Morten Andersen. MiljøDanmark nr. 1, 2001

”Nu skal der flere miljøvenlige varer på hylderne”. Gert Lynge Sørensen. MiljøDanmark nr. 6, 1996

”Et skridt i den rigtige retning”. Søren Jensen. MiljøDanmark nr. 5, 1997

”1100 miljømærker”. Gert Lynge Sørensen. MiljøDanmark nr. 3, 1999

”Tekstilbranchen er klar til miljø-gennembrud”. Gert Lynge Sørensen. MiljøDanmark nr. 4, 1999

”Se min kjole – den er fuld af kemi”. Michael Schrøder. Råd & Resultater om børn nr. 3, 1998

”Fakta om tekstiler og fodtøj”. Grøn Information.

”Fokus på den økologiske forbruger”. Anne C. Bech. Jysk Analyseinstitut, 1999

”What’s in for the customers? Succesfully marketing green clothes”. Arnt Meyer. Business Strategy and the Environment, 2001

”Nu kender hver sjette dansker Blomsten”. MiljøMærkeNyt nr. 4, 2001

”Miljømærkning og forbrugernes adfærd”. Thomas Bue Bjørner & Lars Gårn Hansen. Samfundsøkonomen nr. 6, 2002

 



Version 1.0 December 2004, © Miljøstyrelsen.