Vurdering af krydstogtskibes bidrag til luftforurening 8 ReferencerBoje, Jørgen, Tom Wisman og Arne Oxbøl, 2003: OML-beregninger for skibe i tre danske havne. Rapport til Institut for Miljøvurdering udarbejdet af dk-Teknik. Energi E2, 2004: Grønt regnskab 2003; Amagerværket. http://www.e2.dk/upload/PDF/Amagerværket2003.pdf Miljøstyrelsen 2001: Luftvejledningen. Begrænsning af luftforurening fra virksomheder. Vejledning nr. 2. ISBN: 87-7944-625-6. Kan hentes via www.mst.dk Olesen, H.R. and Løfstrøm, P. (2002): Brugervejledning: Introduktion til spredningsmodellen OML-Multi 5.0. DMU, DK-4000 Roskilde, Denmark. Olesen, H.R. og Brown, N. (1992, 2. edition): The OML meteorological preprocessor – a software package for the preparation of meteoro.logical data for disper.sion models. MST LUFT-A 122. National Environmental Research Institute, DK-4000 Roskilde, Den.mark. Opsis, 2004: Beräkning av olika förureningskälors bidrag til NO2 halterna i 15 hårt belastade gaturum i Helsingborg. Oxbøl, Arne og Wisman, Tom, 2003: Emissioner fra skibe i havn. Revideret udgave 2003. Arbejdsrapport nr. 49, Miljøstyrelsen. Saxe, Henrik og Thommy Larsen, 2003: Luftforurening fra skibe i danske havne. Stads- og havneingeniøren 9, 5-12. Saxe, H. and T. Larsen, 2004: Air pollution from ships in three Danish ports. Atmospheric Environment 38, 4057-4067.
|