| Forside | | Indhold | | Forrige | | Næste |
Nye veje til Konkurrencefordele
Jesper Office var den første danske møbelproducent, der sendte Svanemærkede møbler
på markedet. Virksomheden producerer kontormøbler til såvel Danmark som udlandet.
Det var ikke forventningen om at få flere kunder, der fik Jesper Office til at
investere i miljømærkning.
- I dag er der næppe ret mange kunder, der vælger møbler, alene fordi producenten er
Svanemærket, siger Bjarne Schmidt, der er administrerende direktør i Jesper Office.
Bliver en betingelse
Bjarne Schmidt er alligevel glad for, at virksomheden har valgt at bruge tid, kræfter
og penge på miljømærkningen.
Dels er det et spørgsmål om virksomhedens etik. De vil lave noget, som de kan stå
inde for, og som også betyder noget for medarbejderne. Dels er det et spørgsmål om at
fokusere på noget, som udviklingen arbejder for. Og dels er det med til at give kunderne
en god oplevelse.
- Hvis man vil udvikle en rentabel forretning med loyale kunder, er det helt oplagt, at
overvejelser om miljø også spiller en rolle på ledelsesniveau. Sammen med design,
kvalitet, leveringssikkerhed og meget andet er det med til at give kunderne en god
oplevelse. De skal føle, at vi har tænkt over tingene, og man vælger ikke møbler på
et enkeltstående argument, siger Bjarne Schmidt.
Bjarne Schmidt tror ikke, at en høj miljøprofil bliver ved med at være en valgfri
mulighed for møbelproducenterne - han tror, at det en dag bliver en betingelse.
Jesper Office A/S, Ulfborg, 175 medarbejdere.