Miljøstyrelsens Miljøredegørelse 2005

8 Status for miljømålsætninger 2005

8.1 Det nåede vi i 2005:

Miljømål 2005 Opfyldt
Fokus på papirforbruget
Formål:
At sætte fokus på gode vaner i forhold til papirforbruget så forbruget i 2005 holdes på samme niveau som i 2004 samt at overholde e-dag 2 retningslinierne
• Der er gennemført en optælling af glemte print i printeren,
• Der er gennemført en kampagne for at huske sine print i printeren
• Der er gennemført en kampagne der opfordrede til at sende post elektronisk i henhold til e-dag2 reglerne.
Udarbejdelse af edb-baseret værktøj til miljøvenlig bookning af konferencesteder
Formål:
At gøre det lettere at overholde miljøkrav i forbindelse med bookning af konferencesteder
• Der er udviklet et edb-baseret værktøj, der gør det nemmere at se hvilke konferencesteder, der er miljørigtige, dvs. enten har svanemærket, EU blomsten eller Den Grønne Nøgle.
Styrkelse af Miljøstyrelsens serviceprofil
Formål:
• At øge gennemslagskraften i Miljøstyrelsens indirekte miljøpåvirkninger
• Der er afholdt en ”Servicedag” for Miljøstyrelsens medarbejdere og der er igangsat et arbejde med et menukort over, hvilke serviceleverancer omverdenen kan forvente samt en handlingsplan, der skal bidrage til at pege på indsatsområder, hvor vi skal forbedre os.
• Der er etableret en task force der har nedbragt antallet af klagesager. Der er endvidere udarbejdet et sæt retningslinier for "Kvalitet i klagesagsbehandlingen". Antallet af klagesager var ved årsskiftet nedbragt til 209. Målet var, at antallet af klagesager skulle være nedbragt til 220 den 1. oktober.

 



Version 1.0 December 2006, © Miljøstyrelsen.