[Forside] [ Næste]

Kriterier for prioritering af trafikstøjbekæmpelse

Indhold

Forord

Sammenfatning og konklusioner

1. Indledning
1.1 Formål med projektet
1.2 Projektets forløb
1.3 Rapportens opbygning

2. Støjindsatsen i Københavns kommune
2.1 Hovedproblemer
2.2 Den hidtidige støjkortlægning
2.3 Trafik og Miljøplan for København
2.4 Københavns kommuneplan
2.4.1 Målsætninger for trafikstøj
2.4.2 Nedbringelse af støjbelastningen i eksisterende byområder
2.5 Virkemidler
2.5.1 Trafikale virkemidler
2.5.2 Støjspecifikke virkemidler
2.5.3 Øvrige virkemidler

3. Metode til støjberegning og kobling til centrale registre
3.1 Støjberegningsmetoden
3.1.1 Digitale kortoplysninger
3.1.2 BBR-oplysninger
3.1.3 Støjberegningerne
3.1.4 Tilvejebringelse og kvalitetssikring af datagrundlaget
3.2 Efterbehandling af resultater
3.2.1 Støjniveau på enhedsniveau
3.2.2 Støjniveau på bygningsniveau
3.2.3 Antal vinduer i boligfacader

4. Støjkortlægningen i caseområdet
4.1 Caseområdet
4.2 Kortlægning af støjbelastningen
4.2.1 Støjbelastede boliger
4.2.2 Støjbelastede personer
4.3 Hidtidig kortlægning

5. Trafikale scenarier
5.1 Fremskrivningsscenariet
5.2 Trafiksaneringsscenariet
5.3 Scenarier beregnet med hidtidig metode

6. Afprøvning af nye kriterier
6.1 Tilskudsmodeller
6.2 Gennemførte beregninger
6.2.1 Omkostninger ved en fuldstændig dækning
6.2.2 Prioritering på bygningsniveau
6.2.3 Prioritering på vejstrækningsniveau
6.2.4 Hvor langt rækker en støjpulje?

7. Konklusion


[Forside] [Næste] [Top]