[Forside] [ Næste]

Evaluering af Trafik- og Miljøpuljen 1992-1995. Eksempler
Plan og projekt i 10 udvalgte kommuner

Indholdsfortegnelse

1 Forord

2 Etablering af cykelsti på og renovering af Møllevej - Thisted Kommune
2.1 Thisted By - en by der er afhængig af oplandet
2.2 Trafik- og Miljøpuljen – en anledning til kortlægning og videreførelse af tidligere planer
2.3 Kortlægningen af miljøproblemerne i Thisted
2.4 Trafik- og miljøhandlingsplanen for Thisted Kommune
2.5 Møllevejsprojektet: Et effektivt lille projekt
2.6 Effektvurdering
2.7 Den konkrete proces med projekt- og handlingsplanarbejdet
2.8 Resultater af processen
2.9 Handlingsplaner generelt
2.10 Det videre forløb med Trafik- og miljøplanlægningen i Thisted
2.11 Thisted Kommune – hvad kan vi lære?

3 Jupiter-projektet - Aalborg Kommune
3.1 Aalborg Kommune - et regionalt centrum, der var ved at forfalde
3.2 Trafik- og Miljøpuljen - en kærkommen pose penge og en god lejlighed til at få overblik
3.3 Kortlægningen - miljøets tilstand i Aalborg
3.4 Trafik- og Miljøhandlingsplanen for Aalborg Kommune
3.5 Jupiter- projektet: Et projekt med startvanskeligheder
3.6 Den konkrete proces med projekt- og handlingsplanarbejdet
3.7 Resultater af processen
3.8 Det videre forløb med Trafik- og miljøplanlægningen i Aalborg
3.9 Aalborg Kommune – hvad kan vi lære?

4 Silkeborg Kommune - etablering af et sammenhængende cykelstinet og anlæg af en rundkørsel
4.1 Silkeborg Kommune - en midtjysk provinskommune
4.2 Kommunens motivation til at indlede arbejdet med Trafik- og Miljøpuljen
4.3 Kortlægningen – betoning af trafiksikkerheds- og støjmæssige problemer
4.4 Trafik- og miljøhandlingsplanen for Silkeborg Kommune
4.5 Støttede projekter
4.6 Projekternes konkrete proces i forvaltningen
4.7 Resultater og vurderinger af processen
4.8 Det videre forløb med Trafik- og miljøplanlægningen i Silkeborg
4.9 Silkeborg Kommune – hvad kan vi lære?

5 Århus Kommune - Projektet på Dronning Margrethes Vej/Skovvejen - et kombineret støj, luft og barrierekoncept
5.1 Århus Kommune – en kommune med en høj miljømæssig profil
5.2 Trafik- og Miljøpuljen – en mulighed for ny inspiration og ideer i trafik- og miljøplanlægningen
5.3 Kortlægningen af miljøproblemerne i Århus Kommune
5.4 Trafik- og miljøhandlingsplanen for Århus Kommune
5.5 Præsentation af projektet på Dronning Margrethes Vej
5.6 Øvrige støttede projekter
5.7 Den konkrete forvaltningsmæssige proces med Trafik- og Miljøpuljen
5.8 Resultater og vurderinger af processen
5.9 Handlingsplaner og puljeordninger generelt
5.10 Det videre forløb med Trafik- og miljøplanlægningen i Århus Kommune
5.11 Århus Kommune – hvad kan vi lære?

6 Haderslev Kommune - Ombygning til sivegade/stillevej - etablering af Møllepladsen
6.1 Haderslev Kommune - borgerinitiativ og brug af konsulenter
6.2 Kortlægning af trafik- og miljøproblemer i Haderslev
6.3 Haderslevs Trafik- og miljøhandlingsplan
6.4 Projektet med ombygning til sivegade/stillegade
6.5 De øvrige støttede projekter
6.6 Den forvaltningsmæssige proces i Haderslev
6.7 Resultater og vurderinger af processen
6.8 Det videre forløb med Trafik- og miljøplanlægningen
6.9 Haderslev kommune - hvad kan vi lære?

7 Holbæk Kommune - Omlægning af Ahlgade - trafiksikkerhed, støj og barriereeffekt
7.1 Holbæk Kommune - støtte inden handlingsplanen udarbejdes
7.2 Kortlægningen af trafik- og miljøproblemer i Holbæk Kommune
7.3 Holbæks Trafik- og miljøhandlingsplan
7.4 Projektet med omlægning af Ahlgade
7.5 De andre puljestøttede projekter i Holbæk Kommune
7.6 Den forvaltningsmæssige proces i Holbæk kommune
7.7 Resultater og vurderinger af processen
7.8 Trafik- og miljøplanlægning fremover i Holbæk
7.9 Holbæk Kommune - hvad kan vi lære?

8 Odense Kommune - Sikkerhedsfremmende ombygning af krydset Thomas B. Thrigesgade - Østre Stationsvej
8.1 Odense Kommune - tidligt ude med trafik- og miljøarbejdet
8.2 Kortlægning af trafik- og miljøproblemer i Odense
8.3 Odenses Trafik- og miljøhandlingsplan
8.4 Projektet med omlægning af krydset
8.5 De andre puljestøttede projekter i Odense
8.6 Den forvaltningsmæssige proces i Odense Kommune
8.7 Resultater og vurderinger af processen
8.8 Trafik- miljøplanlægning fremover i Odense Kommune
8.9 Odense Kommune - hvad kan vi lære?

9 Svendborg Kommune - ensretning af Voldgade og etablering af cykelbaner
9.1 Svendborg Kommune - Trafik og miljøhandlingsplan som tillæg til overordnet miljøhandlingsplan
9.2 Kortlægningen af trafik- og miljøproblemer i Svendborg Kommune
9.3 Svendborg Kommunes Trafik- og miljøhandlingsplan
9.4 Projektet med ensretning af Voldgade
9.5 Effektvurdering
9.6 Øvrige støttede projekter
9.7 Den forvaltningsmæssige proces i Svendborg Kommune
9.8 Resultater og vurderinger af processen
9.9 Trafik- og miljøplanlægning fremover i Svendborg Kommune
9.10 Svendborg Kommune - hvad kan vi lære?

10 Sønderborg Kommune - ombygning af trafikaksen Jernbanegade - Perlegade - Østergade
10.1 Sønderborg Kommune
10.2 Kortlægningen af trafik- og miljøproblemer i Sønderborg Kommune
10.3 Sønderborg Kommunes Trafik- og miljøhandlingsplan
10.4 Projektet med ombygningen af trafikaksen Jernbanegade-Perlegade-Østergade
10.5 Effektvurdering
10.6 Den forvaltningsmæssige proces i Sønderborg Kommune
10.7 Resultater og vurderinger af processen
10.8 Trafik- og miljøplanlægning fremover i Sønderborg Kommune
10.9 Sønderborg Kommune - hvad kan vi lære?

11 Vejle Kommune - Cykelsti på ruten Østerbrogade - Winfeld Hansensgade - Toldbodvej
11.1 Vejle Kommune - høj grad af politisk engagement
11.2 Kortlægning af trafik og miljø
11.3 Vejles Trafik- og miljøhandlingsplan
11.4 Det konkrete projekt
11.5 Vejles øvrige puljestøttede projekter
11.6 Den forvaltningsmæssige proces
11.7 Resultater af processen
11.8 Trafik- og miljøplanlægning fremover
11.9 Vejle Kommune - hvad kan vi lære?

[Forside] [ Næste] [Top]